mandag den 14. januar 2013

Turkis...den nye farve..?

 
 
Efter et kik i IKEA ser det ud som om den nye farve bliver turkis.
En frisk og sommerlig farve og som fint går sammen med det hvide, sorte og grå mange har i forvejen. Det skal ikke så meget til, bare et lille pift på samme måde vi ser at guld også er in igen.
Her er Mildra flasken til kr. 39,-

 
 
Klippan sofa i turkis kr.1349,-
  
 
 
 
Lampen Lykta kr.79,-
 
 
 
 Sengetøj Palmlilja kr. 199,-
 
 
 
 
Smart rullebord Råskov kr.369,-
 
 
Taburet Marius kr.29,-
 
Og masse andet i forskellige nuancer af turkis...:-)

Selv har jeg købt nogen nye puder i denne farve for sammen med nye forårsblomster og løg at lysne lidt på humøret.
Jeg føler mig lidt tungsindet og deprimeret for tiden så alt der kan hjælpe på humøret er velkomment.

God ny uge fra Lisbeth
 



6 kommentarer:

Marit sagde ...

Ja, turkis er den nye fargen og det lille trillebordet er blitt mitt :o)
Klem fra marit

Fru Friis sagde ...

Ja og den er skøn... :)

Blått til lyst sagde ...

Turkis er lekkert! Friskt og fint. Om det er årets farge, er det helt greit! *S*
Da jeg begynte å reise rundt i Danmark med små barn på 1990-tallet, var det min luksus å kikke i antikvitetsbutikker, kunsthåndsverksutsalg og interiørforretninger. Der fant jeg veldig mye mer turkis enn jeg gjorde i Norge. En dansk venninne mente denne fargen hadde langt større utbredelse gjennom mange år i Danmark enn i Norge. På 90-tallet hadde jeg jo mørke blått kjøkken, okerfarget gang og gode doser mørkt rødt. Turkis ble en fremmed fugl, da :-)
Nå er jo fargene helt forandret her hjemme, så turkis? Ja, takk!!!
Klem fra Liv

Stein sagde ...

Hei Lisbeth!
Kjempefin ny headline - og nytt tema på siden din!!
Ja, turkis er en vakker farge! Den minner om vår, hav og sydligere strøk. Jeg har veldig sans for en norsk blogger som innreder hjemmet sitt med turkis som hovedtone:
Glassveranda heter bloggen hennes:
http://glassveranda.blogspot.no/
Der finner jeg i alle fall veldig mye turkis inspirasjon! :-D

idehaven sagde ...

Absolut turkis.
Jeg hart en del vaser og og et par stearinlys i den farve. Der skal ikke så meget til.

Jeg bruger den både sommer og vinter, for den er så positiv - hvis man kan sige det om en farve. Den muntrer altid op.

Skøn forandring af siden.

Sussi.Sussinghurst sagde ...

I dag skinner solen, jeg håber at den også skinner ind i dit humør og på dine fine puder.... det er bare med at finde det lys der er, her i de mørke måneder - og holde ud !!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails