fredag den 6. december 2013

Det var Bodil der var på besøg...;-)



 
Godt jeg fik taget al julepynt og løse sager ind fra gårdhaven...den vender jo direkte mod vest hvor stormen Bodil kom fra.
Men her i forhaven som vender mod øst er der ikke sket det store.
Lyskæder holdt og ikke et æble er blevet flyttet..:-)
Glemte at tage et lys med ud til lygten da billedet blev taget.
 
 

 
Det blæser godt i dag også, men har oplevet flere storme værre end denne her i Nordjylland.
Men slem nok og overalt ligger store tykke grene fra træerne som først var lige forbi vores vinduer.
Hundene kunne ikke lide alt rabaldret fra stormen og gemte sig godt i mellem os på sofaerne.
 
 
Kunne ikke nænne og fjerne denne stedmors plante i kulspanden så den fik lov til at kikke frem mellem granen.

 

Billeder fra Hals Havn (vores havn) i dag ved middagstid taget af mit barnebarn Camilla.
 




 
Som man kan se er vandstanden helt oppe i gadeplan .
Hals Havn ligger jo ved Limfjorden lige ud til Kattegat.

Nu vil vi have lidt roligere vejr tak og måske lidt sne i haven...det pynter jo også..:-)

Rigtig god weekend til alle jer i blogland.
Og tak for alle de fine kommentarer..:-)

Knus fra Lisbeth


7 kommentarer:

Susan Durup sagde ...

Dejligt at I klarede Bodil´s besøg.
Skønt at dekorationerne stadig ser fine og indbydende ud - så kan weekenden bare komme an.
Måske med sne... vi håber alle spændt.
Mange hilsner fra Susan

Sussi.Sussinghurst sagde ...

uh ja - lad os blive fri for alt det suseri :)

Anonym sagde ...

Dejlige billeder, Lisbeth!
Jeg troede kun det var min Olga der var bange for stormen, men det var jeres hunde altså også, kan jeg forstå. Olga holdt os vågne i nat fordi hun hylede efter selskab. Og hun tør ikke gå op ad trappen til os, så hun mente at vi måtte komme ned til hende ;-)

Den gamle krage sagde ...

Min hund var ikke specielt bange, men var på konstant vagt efter alle de anderledes lyde.
Fine havnebilleder. Min styrmand siger at det ser ret sært ud at ligge fortøjet ved kajen - midt ude i vandet...

Rejen sagde ...

Hej Lisbeth, har ikke kunnet kommentere på dine indlæg, blogger driller engang imellem, men godt at I er kommet fint igennem stormen uden at alt er væltet ned om ørerne på jer. God weekend til dig, og tak for søde kommentarer hos mig. ;-D

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Åh den skønne stedmoder, om bare et par måneder dukker de op i butikkerne igen. Jeg har også en i en krukke, jeg går og smiler til :-) Godt at i slap godt igennem stormen. Vi har fået et lille drys sne her.
Knus

TANTE GRØN sagde ...

Kære Lisbeth.

Ja, hende "Bodil" var en rigtig dum kælling, hvis du spørger mig. Hendes giftige og voldsomme pusteri var meget skræmmende og føltes som varede det i 400 år. Godt at I slap nådigt. Vi slap også med småskrammer, og det er vi meget taknemlige for, når man ser, hvad andre har været udsat for. Bodil var almægtig og vi små mennesker sad tilbage med den totale afmagt.

Rigtig dejlig 2. søndag i advent til dig og dine.

De kærligste hilsner og tanker

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails