tirsdag den 24. september 2013

Efter regn kommer sol..:-)

 
Efter nogen dage med masser af regn og høj vindstyrke dukkede solen op..:-)
Solidago eller Gyldenris som den også hedder har vi masser af i den vilde forhave.
Det er meningen at den skal helt væk for den har bredt sig utrolig meget.

 
St. Hans urt har vi flere af både den alm... den hvide og den mørke.

 
Og med lidt ukrudt i også..;-)
 
 
Jeg har plantet flere krukker med den mørke kløver som blomstrer så smukt.
 
 
Til sidst den skønne hvide floks..:-)
Ønsker alle en god ny uge..:-)

Hej fra Lisbeth 

7 kommentarer:

marie sagde ...

Der er masser af sol i gyldenrisens blomster; men ustyrlig, det er den jo. Sedum er helt uundværlig på denne tid af året.

Bente sagde ...

Ja gyldenris er en pest her i kommunen. De vokser langt skråninger ved motorvejene, og bliver flere og flere.
Sedum er jeg også vild med og har efterhånden 5-6 forskellige slags. Jeg bruger dem meget i buketter.
Det ser godt ud med de to du har sat sammen i en krukke!

Stein sagde ...

Hei Lisbeth. Oi så vakker den mørke sankthansurten var! Den skal jeg være på utkikk etter. Vet du om den overlever vinteren utendørs?
Ha en fortsatt riktig fin dag.
Stein

Jette sagde ...

Hej Lisbeth.Ja! gyldenris har jeg også haft for en del år siden......og de kommer ikke ind i haven mere.
Men sedum har jeg også i forskellige udgaver.......dejlig blomst.God dag knus Jette

Landbohaven sagde ...

Dejlige billeder.
Gyldenris er smuk, men den breder sig. Jeg vil dog ikke undvære den.
Tak for kigget.
Ha´ en god dag.

Susan Durup sagde ...

Smukke billeder.. sensommer stemning når den er flottest.
Jeg er ikke så vild med de gule (indrømmer det gerne) Men jeg æææælsker de andre - sankt hans urten er rigtig fin, og sådan nogle skal skal vi helt sikkert have nogle flere af i vores nye bed.
Mange havehilsner fra Susan

Villa Björkenäs Backen sagde ...

Så fina bilder !
Ha en fin höst vecka ! Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails