torsdag den 1. marts 2012

Brev fra Claus Dalby


I dag modtog jeg et nyhedsbrev fra vores haveguru Claus Dalby...som altid havde han kurven fyldt med skønne fristelser til os der elsker haver, men også rigtig gode gaveideer til venner og familie der er mere have interesseret end en selv...:-)

Her er hvad han skriver...:-)
Det er forår, og jeg savner min have, for lige nu sidder jeg på Refugiet Klitgården i Skagen og skriver på en ny bog Den hvide have, der skal udkomme til maj.

Men på mandag er jeg hjemme igen, og så skal der godt nok rodes i jorden.

Jeg har gang i rigtig mange spændende ting, og mit samarbejde med Bilka kører fantastisk. Fra denne weekend er havecentrene åbne, og en mængde planter, som jeg har udvalgt, kan fås der.

Nok så interessant er også, at mine store jernstativer til slyngplanter, gedigne rosenbuer, plantereoler samt meget andet, der er designet i samarbejde med mig, nu kan fås til meget fornuftige priser.

I øvrigt kan jeg fortælle, at der i morgen udkommer to nye bøger, og hvis de bliver bestilt inden i morgen kl. 12.00, bliver de afsendt i morgen, men kommer sikkert først ud mandag, fordi det er pakker. Husk, at vi sender portofrit i Danmark. For vore broderfolk er det billigere at købe gennem en hjemlig netboghandel. Bøgerne er ude i boghandelen midt i næste uge.

Jeg sætter stor pris på – også som forlægger af havebøger – at være ‘først med det sidste’, og derfor er jeg både glad og stolt over nu at udgive Danmarks første bog om vintergækker. Den har der været stor forhåndsinteresse for. Bogen, der koster kr. 199,95, kan købes her.






En bog, mange også har ventet på, er, En haverejse til Sydengland med fotos af forfatteren. Det er beretningen om en række af de mest bemærkelsesværdige sydengelske haver, der er skabt siden slutningen af 1800-tallet. Haverne kan nydes fra lænestolen, men frem for alt er bogen en opfordring til at pakke kufferten for ved selvsyn at opleve de dejlige steder.

Bag enhver spektakulær have gemmer der sig interessante personligheder. Bogen er således også en krønike om de mennesker, der skabte haverne, og om de personer, der senere videreudviklede dem. Gennem historien om dem fortæller Hans Peder Christiansen, hvordan engelsk havekunst udviklede sig efter det store gennembrud, som William Robinson indledte i 1870 med sin bog The Wild Garden. Køb bogen til kr. 299,95 her.

Håber, at I også har lyst til at klikke ind på min blog – www.clausdalby.dk. Her kan I blandt andet læse om åben have, mine bøger og daglige gøremål.

De bedste hilsner fra Claus



Bilka here I come....:-)


Hej fra Lisbeth

3 kommentarer:

Sussi.Sussinghurst sagde ...

mon ikke man skulle kigge ind hos Klematis he he

Margrethe sagde ...

Vi bliver da også fristet hele tiden;D

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Kære Lisbeth
Den kære Claus er noget af en frister og En haverejse til sydengland skal på min ønskeliste - og Den hvide have glæder jeg mig meget til.
De får travli i Bilka idag for jeg var der igår aftes og der stod ikke en eneste plante på bordene i havecentret, men jeg fik fingre i en Obelisk og havde nær aldrig fået den proppet ind i bilen så jeg råder dig til at tage trailer og nogle mennesker der kan bære med for det er store og lækre jern- og stålsager han disker op med;o)
Rigtig god weekend.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails