fredag den 24. juni 2011

Sommerrød...


Aller først må jeg takke for alle de søde og trøstende indlæg jeg modtog da jeg mistet min elskede schæferhund Sesam 2.pinsedag. Det varmede og trøstede, så stort TAK!
Der er et kæmpestort savn og tomrum efter ham selv om vi har 6 hunde mere.
Men selvfølgelig hjælper det veldigt at man hver dag kan stå op til alle de dejlige dyr, nu har jeg også 3 katte, og ved siden af har jeg jo mit forrenings arbejde hvor vi hjælper dyr i nød.



Min yngste svigersøn har haft fødselsdag, han fyldte 30 år.
Festen bliver først holdt til September.
Men kage og gaver skulle han da have på dagen og ....



sikken en kage!
Den smagte bare så lækkert. Min datter havde lavet det hele fra bunden og bundene havde trukket i en skøn vin/likør. Masser af jordbær og hindbær i en nøddecreme.
Og med en perlende hindbærvin. Og lige den dag var det så herligt vejr at vi kunne sidde udenfor.



Ude i græsset fløj en masse af disse sommerfugle frem og tilbage. De havde en helt fantastisk farve, faktisk havde vi aldrig set denne slags før.
Vi fandt ud af at de hed Blodplet, Tyrana Jacobaeae.
De lod sig slet ikke forstyrre af hundene, de var rigtig en fryd for øjet...:-)




Akelejer i mange farver. De kommer tilbage år efter år trods vinter og is.
Og spreder sig godt, men det er helt i orden for mig...:-)



Dagliljen (Hemerocallis) også Black Minor, blomstrer hvert år på min svigersøn Mortens fødselsdag.
Den passer vi godt på, for dagliljen kommer fra min svigersøns barndomshjem.
Da vi flyttet til her vi bor nu, kom Mortens mor med forskellige planter fra hendes egen have, som igen har stået i hendes forældres have. Det er fantastisk med blomster der har en historie.
Og de betyder specielt meget da begge Mortens forældre er døde, begge kun 45 og 48 år gamle.
De havde en fantastisk have, men da både min datter og svigersøn havde arbejde og hus her oppe i nordjylland blev hans barndomshjem i sydjylland solgt.

Det har sneget sig noget  Euphorbia dulcisChameleon fra nabo vintønden...:-o)
Den har simpelthen bredt sig så meget at den lige hoppede over til dagliljen så nu skal den deles i to.
Vejrmeldingen for den kommende uge byder på rigtig sommervejr hører jeg. Ja helt op til 30 grader en af dagene. Det er godt nok for meget til mig...men nu trænger vi til sommer.
Her blæser det rigtig meget og er ikke særlig varmt så nu er der noget at se frem til...:-)

Rigtig dejlig weekend til jer alle!

Hej fra Lisbeth



8 kommentarer:

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Dejlige billeder og så fine sommerfugle - de må da gerne indvandre i min have..... sommerfuglebusken som jeg troede var gået ud, har alligevel "skudt" - mon de røde sommerfugle vil komme og smage.

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Det er en meget smuk dagglilje. Den og euphorbiaen passer rigtig godt sammen, synes jeg:) Det er dejligt at have planter fra sit barndomshjem, så kan man lige sende en kærlig tanke afsted når man går i haven. Kagen ser meget lækker ud;)
I morgen fejrer vi min yngste søn som blev student i onsdags - i morgen kører de studenterkørsel og vi glæder os til et hus fuld af glade unge mennesker.
Ha det nu rigtig godt mange hilsner fra Lisbeth

Hanne i haven sagde ...

Sikke smukke blomster, og den sommerfugl er da pragtfuld. Jeg elsker også mine planter med historie. Det er så hyggeligt :-)
Hold op, hvor ser jeres kage bare lækker ud... Det er da en rigtig sommerkage :-)

Rejen sagde ...

Dejlige røde billeder, og tillykke med svigersønnen...;-D

sylvia sagde ...

hei.
åå så nydelige sommer bilder, å kaken er jo så flott!!
koselig med sånne dager,
trist med din hund, kjenner det så godt igjen, det er det værste med hele det å ha dyr,
en må ta seg tid ,

ønsker deg en fin dag.
klem fra sylvia

Diana`s sagde ...

hej lisbeth..fine fotos i rødt..rent sommerligt
Diana

Skogslyckan sagde ...

Det smärtar mig att höra om din kära hund. De blir som gamla vänner... Underbara bilder i röda färger som andas sommar! Njut helgen!
Kram Pia

bloggernefa sagde ...

Hej Lisbeth
Send lige en adresse til mig på
evigglade snabelA gmail.com

Så kommer der frø i denne uge.

;)Eva
evigglade.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails