mandag den 15. november 2010

Julepynt fra Lene Bjerre

Som altid har Lene Bjerre den dejligste julepynt.
Selv har jeg flere af hendes ting som jeg glæder mig til at pynte med.

Det klassiske horn er med i år. Jeg har lagt mærke til at mange designere er lidt nostalgiske i år og går tilbage til den mere gammeldags julepynt.








Dette minder om kronjuvelerne...:-)




Den røde farve er også fremme i år...



Som altid meget smukt ...



Dette er en genganger, ægget kan åbnes...





Det kribler jo lidt når man ser alt det skønne julepynt der allerede er fremme i butikkerne.:-)
Ikke at jeg har haft meget tid til overs for julegavehandel endnu for vi har haft gravemaskiner der har gravet op indkørsel, forhave og rundt huset for at lægge nye vandrør ned.
Så der er masser af sten og beton der skal flyttes efter at  entreprenøren var færdig.
Der skal mures nye trappetrin og der er masser af jord der endnu ikke er flyttet.
Puha, det er ikke morsomt sådan som det har regnet og stormet. Så kan man ligesom ikke holde på der ude og med 7 hunde der skal ud og ind er der nok nogen der kan forstå at man hele tiden skal vaske gulve...)
I går var vi til forsinket sølvbryllups-fest hos min ældste datter og svigersøn.
Det var rigtigt dejligt....:-)
Og travlt har jeg som kasserer og bestyrelses medlem i en dyreværns forening, her har der været flere raske dyr der skulle reddes fra aflivning.
Det er alt for mange der anskaffer sig kæledyr som hurtig bliver trætte af dem, desværre.:-(
Og efter jul og før sommerferien kan vi specielt mærke dette.
I dag holdt vi selv fødelsdag for vores ældste schæfer som fyldt 14 år, så stod menuen på masser af kylling med ris.:-)
Ja det er travle tider i alle hjem i disse førjule-måneder!
Men det er så hyggelig og se alle de flittige og  kreative bloggere som giver og deler med alle os andre.

En rigtig god ny uge til alle.

Hej fra Lisbeth


18 kommentarer:

Skogslyckan sagde ...

Dina bilder på det fina julpyntet gör att man längtar lite extra. Oj förstår att du måste skura golv med alla de hundarna och en uppgrävd trädgård... Vi var i Danmark för 2 veckor sedan och hade några dejlige dagar. Ha en riktigt fin vecka!
Kram Pia

LENE sagde ...

God morgen Lisbeth
Dejlige ting du viser fra Lene Bjerre, har selv de to "faberge æg" og gyngehæsten samt det nederste hjertet. Kan godt li' hornet og violinen - måske skulle jeg ønske mig dem i år...
Ligesom du glæder jeg mig også til at pynte med LB's juleting.
Håber du har det godt og ønsker dig en fin dag!
Knus fra Lene

sylvia sagde ...

god morgen til deg.
såå mye nydelig jule pynt du viser,
elsker tiden vi nå har foran oss,
deilig å pynte, jeg har startet litt med hyacinter..
deilig å få ordnet med rør å sånt rundt huset.
ønsker deg en vakker dag.
klem fra sylvia

Anonym sagde ...

Mye nydelig julepynt fra Lene Bjerre, hun har så mye lekkert.
Herlig å få ordnet med drensrørene rundt huset.
Vi gravde opp hagen for noen år siden og fikk lagt drensrør, vi er kjempefornøyde. Kjekt nå å ha en hage som ikke lenger er våtmarksområde for fugler.
Synes det er tragisk med alle dyrene som ingen vil ha etter jul og til sommerferien.
Skulle ønske alle tenkte seg godt om før de ga noen dyr. Det har dessverre blitt alt for mye bruk og kast med de stakkars dyrene.
Ønsker deg en fin mandag.
Klem Mio

Marit sagde ...

Hei Lisbeth
Nydelige ting du viser her. Mange fristelser nå før jul!
Så morsomt at du har fulgt med på lampeprosjektet mitt. Det stemmer at mannen i Budapest har sagt ja ...! Men jeg er ikke 100% sikker på om den blir værende - nå sjekker jeg ut "varmere" lyspærer!
Klem Marit

Blått til lyst sagde ...

Oho, det var sannelig mye på én gang! Å bo i et anleggsområde er ikke morsomt, og virkelig skikke på det hele blir det vel ikke før neste sommer. En god ting at dere sikkert kan så og plante lenge før vi kan her langt oppe i Telemark.
Flott at du gjør en innsats for dyrevernet, står på for dem som ikke har egen stemme.
I kveld skal jeg kose meg med dansk serie - Borgen - om intriger i regjering og hos statsministeren. Danske serier setter vi pris på!
En god kveld til deg - klem fra Liv

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Jeg tror at jeg bedst kan li' hornet, jeg sværmer lidt for de gammeldags ting. Håber at din have bliver i orden til det bliver forår igen.

Lily sagde ...

Mycket fint från Lene Bjerre!

Jag blir varm i hjärtat när jag läser om din insats för djuren.
Finns för många individer i världen utan känslor och tänk!

Ha det gott
Kram Lily

Marianne sagde ...

Pyhhh ha da. Der er gang i den hos dig. Så meget at se til.
Jeg synes lige jeg vil nævne for dig, at jeg har lavet en blog, hvor jeg sælger genbrugsting og blandt andet det kaffestel, som du engang har kommenteret. Dette er kun nice informartion og du kan kigge på bloggen, hvis du har lyst. Der er linket til den fra min blog, men du kan også gå direkte via http://www.fleamarketbymarianne.blogspot.com/
Klem fra MARIANNE

himlaverket sagde ...

Nu har jag tassat runt härinne en stund.
Mysig blogg du har.
kram ullamaria

Anonym sagde ...

Hi Lisbeth,
These ornaments are stunning, I particularly love the red.
Have a great week.
Rosemary...

Elin | Draumesidene sagde ...

Hei kjære du! Takk for fine ord! Dattera mi står godt inne på ei slette der bilda er tatt, så du må ikkje vere redd! :) Vi skal kanskje inn dit igjen i år, det er ved Geirangerfjorden. Mannen min er frå Geiranger. I år skal også lillebror få vere med på bildet. Det er heilt ufarleg!
I promise! :) Julepynten du viser var så VAKKER! Åh! Minte meg om pynten som mormor hadde, trompetar bl.a. Uff, dette blir eit dyrt besøk hos deg! Eg fall så pladask! :)

Nyt veka Lisbeth, og hurra for at du hjelper alle desse stakkars dyra! Eg hadde med ein katt på bilder i helga, der eg laga reportasje. Han var berga frå en campingplass i Sogn, der han var forlatt. Verdens mest kosete pus! :)

Stor klem!
Elin

Sommerhuset i bakken sagde ...

Så utrolig vakker julepynt du viser. Fantastisk!

Lykke til med gravingen og bæringen av stein og betong. Det er nok litt av en jobb. Pes! Stakkars deg! Skal tenke på deg ;-)

Ha en riktig fin kveld!

Marianne sagde ...

Jeg har sendt en mail til dag an¨gående kaffestel :)
By MARIANNE

Elin | Draumesidene sagde ...

Hei igjen! :) Takk for helsing igjen! Måtte berre dele desse Lene Bjerre herligheitene eg også, men eg linka til deg?

Nyt dagen!
God klem frå Elin :)

FruHellstrøm sagde ...

Hei hei :)
Tusen takk for koselige ord hos meg :)
Gleder oss masse til å få en baby i hus igjen :) Er i uke 17 nå , så 23 uker igjen :)

Og gratulerer med sølvbryllup til din datter og 14 års dag til din hund :))

Ja, uff det er ille at det er så mange som ikke tar vare på sine dyr:( Hadde vært så mye bedre om de ikke anskaffet seg dyr, og spart dem for mye lidelse....

Men herreli så mye koselig julepynt du viser :) Skikkelig koselige ting det :))

Ha en nydelig uke :)
Klem Tina

Unknown sagde ...

oj, her var det mye fint ja!
likte hesten, minner ombarndommen :P

HAVELIV sagde ...

Smukke ting fra Lene Bjerre har netop idag været på julekup hos Lene Bjerre!s skønne lagersalg....i Nibe.Flot blog du har dig, god fotograf ;-)
god weekend fra Grethe.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails