fredag den 24. september 2010

Efteråret er her, med et glimt af sommeren.:-)


Ja det er høst og snart Oktober..:-)
Men her blomstrer flere af sommerens  planter endnu. Denne Clematis William Kenneth blomstrer nu for anden gang, utroligt for jeg var overbevist om at denne var død i  vinterens frost.



Fremdeles kan man hente buketter ind fra haven ,som de dejlige Asters, her nedenunder hos Pernille..:-)
Men mange af stauderne har begyndt at få sin flotte efterårsfarve.



Som her St.Hans urt, nogen af dem er allerede ved at være rigtig røde..:-)



Den japanske Stenbræk har også fået sin efterårsfarve..



Akelejens løv ligeså...



Alchemillaen er ved at følge efter...


Æbler


Og Mirabeller er modne og vi har syltet begge dele og bagt.
Dejligt med frugtmos på havregryn og yoghurt fra egen avl..:-o)



Vores skønne lærketræ er fyldt med herlige kogler. De venter bare på at blive brugt til dejlige juledekorationer..)



Og Lyng skal der til både ude og inde. Her i Pernilles vindue og i min krukke...:-o)
Der er mange flere billeder af Græskar, Chrysantemum pyntede krukker med mere, men dem må jeg vidst heller gemme til et andet indlæg.

Jeg ønsker jer alle en rigtig dejlig weekend.

Knus fra Lisbeth





18 kommentarer:

Eva sagde ...

Efteråret er en smuk årstid, der tager sig rigtig godt ud på billeder:)
God weekend.

Mia Folkmann sagde ...

Smukke, dejlige billeder af alt det vidunderlige, som er efteråret. Mmmm, så fine æbler har jeg også på mit æbletræ, og de smager skønt - men der er godt nok ikke så mange af dem i år. Der har vist været ubudne gæster i træet i år... ;-)

Marit sagde ...

Alltid vakre bilder her hos deg! Nydelige blomster og fristende frukt. Og tusen takk for kjempekoselige kommentarer hos meg. Jeg blir nesten rørt.
Stor klem til deg med ønsker om en god helg!

Tovepia sagde ...

Nydelige bilder, og godt at det ennå er spor av en sommer;) Jeg må nok tømme noen krukker denne helga, men rosene kommer med mange knopper ennå:D...men tror ikke de kommer ut i blomst.
Kos deg i helga og klem fra meg;)

Havfruen sagde ...

Herlige bilder Lisbeth...du har sommer i høsten! JEg har plantet klematis i sommer...blir de like fine som dine skal jeg bli glad...de ser litt stusslige der de står. De står vendt mot havsiden, kanksje litt mye vind til de.
Nyt kvelden, kos deg og riktig god helg:)
Klem fra meg:)

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Dejligt med din clematis, både at den blomster igen med de smukke blå farver, men også med at den overlevede. Spændende hvilken en vinter vi får i år

Lea sagde ...

Frost? Jeg havde 15 grader i nat kl 00.30
Det er så lækkere billeder du viser og jeg kan godt se at du for alvor har taget efteråret til dig.
Men jeg venter lidt endnu.

Sommerhuset i bakken sagde ...

For noen flotte bilder du viser. Veldig fine!

helle sagde ...

Flot efterårskavalkade af fantastiske farver, det er en dejlig årstid!
Nyd weekenden!

Kram Helle

KATE ♥ sagde ...

Å som jeg elsker Lærk.
Du er heldig som har en i hagen.

Blått til lyst sagde ...

Oj, oj, så vakre bilder av flotte planter!
Jeg tror det må være hevet over enhver tvil at det er LITT forskjell på Danmark og Norge med dalstroka innfor. Det ser i alle fall ikke slik ut i min hage nå.
God helg - Liv

Frøken Solhat sagde ...

Fantastiske efterårsfarver.....man bliver helt glad inden i. Hver årstid sin charme.

Den japanske stenbræk ligner én jeg lige har købt....jeg kan se at jeg skal glæde mig til den springer ud :0)

Rigtig god week-end
Dorthe

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Efteråret er en rigtig skøn tid, det er så skønne farver synes jeg og så alt det skønne der er at høste, både spiseligt og til dekorationer. Mit æbletræ er stadig lille så der var kun et par stykker på, men i år er der masser af hasselnødder, både til mig, min ene hund og mus, egern og skader (som sidder på skorstenen og banker hul på dem). Det er en rigtig skøn clematis du har - også en fantastisk farve - det er en dejlig overraskelse at den var i live:o)

Skogslyckan sagde ...

Så ljuvliga höst bilder men med en start toutch av sommar fortfarande... Älskar den blå klematisen, den färgen skulle passa till blåvita Skogslyckan. Önskar dig härlig helg njutning!
Kram Pia

Mona sagde ...

For en fantastisk hage du har! Tenk å være så heldig å kunne høste og sylte fra egen hage.. **drømme**

Ha en herlig helg videre!

Klem!

Unknown sagde ...

Det er en rigtig smuk farve din clematis har og så blomstre den ovenikøbet 2 gang.
Ha' en rigtig god week-end
Annette

Eva Agnes sagde ...

Hi Hyacihnt,
vilka vackra efterårsbilder du visar. Vackert, vackert, vackert....
Blev inspirerad till att ta sådana foton själv-
Kramar Eva Agnes

FruHellstrøm sagde ...

Hei på deg :)
Ja det var kjempe hyggelig på bloggtreff i går, og det ble tatt noen bilder av forskjellige :)
Du får komme over neste gang :)

Så mange nydelige blomster du har enda :)
Deilig med så mange fine farger rundt seg:)

Ha en nydelig uke:)
Klem Tina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails