mandag den 12. juli 2010

Svedenes varmt og vildnis...:-)


Her er svedenes varmt og græs og ukrudt gror med rasende fart. Ingen af os orker at lave noget i haven og computeren har ferie...:-o)
Ja det har den rigtig nok haft, vores mailserver har været nede og lidt andre problemer har den også haft.
Siden det er min svigersøns firma's system har det jo haft første prioritet.
Og min "fotograf" har rigtig nok taget en masse billeder, men ikke fået dem lagt op til mig.


Så er det jo godt at jeg har lidt inspirations billeder jeg kan bruge.
I vores forhave som en gang skal blive til en cottage garden skal der bare være stier af græs.
Med masser af dejlige staudere der skal vokse langs med.


Det summer af bier, de er utrolig flittige. Hvem der også er flittige er MYG....øv de elsker mig.
Har ikke tal på hvor mange myggestik jeg har og jeg smører og smører, med eddike og med Caferine creme.
Det tager det værste, men  i nattens hede føles det som om jeg har dobbelt så mange stik..;-)


Vi har allerede plukket flere skåle med skovjordbær. De smager skønt, herlig over noget dejlig  is som man jo spiser en del af her om sommeren.


Mon Oliven træet en dag giver olie færdig på flasker...:-o)



Et smukt husløg klar til at plantes i møllestenene...



Virburnum eller snebold blomstrer med de skønneste hvide blomster og Hostaen er blevet stor og flot.
Nu er alle Pæonerne desværre ved at synge på sidste vers, men min datter har taget nogle dejlige billeder som jeg snart håber at hun vil sende videre til mig.
Bedre sent end aldrig..:-)



De søde skilte er det ikke blevet brug for i år,men måske til næste år...måske!
Denne måned sker der en hel masse på privat fronten,en masse fester og mange der skal fejres.
Hver weekend har der været noget og den næste der holder vi mit oldebarn's 1 års fødseldag.
Så skal vi til garden party hos en veninde der fylder 60 og sådan fortsætter vi måneden ud og ind i August.

Det er da skønt og dejligt at man har familie og venner der gidder se en, det sætter jeg også stor pris på..:-)

Fortsat rigtig god sommer til alle jer der har ferie eller bare nyder haven og varmen.

Hej fra Lisbeth



14 kommentarer:

My home is my Castle sagde ...

Huff ja den myggen...
Er masser av dem her og, og de elsker meg og....

Nydelige bilder du viser :)
Klem,Kari

Skogslyckan sagde ...

Dejlige billeder! Kan särlig lide nr to med de blå blomster. De har precis den nyanse som mit hus Skogslyckans alle detaljer har. Vilke slags blomster er det, har prövet at forstörre det men kan ikke se...Skovjordbär eller "smultron" som de hedder i Sverige har jeg plukket mange af her i skoven. De smager pragtfuldt. Ja du kan tro vi også har myg her, med skoven lige ved siden af..uha..
Kram fra Pia i Sverige

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Det er dejligt at have nogle billeder at tage af det behøver jo ikke være her og nu, det er for stressende:) Skønne billeder, sikke en dejlig spade på øverste billede og uhm.. skovjordbær og is det er lige til at klare - meget andet orker man da ikke i denne varme, nåeh jo det sociale og så ellers nyde at sommeren er her:o)
God fornøjelse med festerne og tillykke med oldebarnet.

IngunnBW sagde ...

For noen nydelige inspirasjonsbilder, haven med gresstien må være vakker som en drøm å oppholde seg i :) Skjønne farveharmonier! Spis masse hvitløk, så holder myggen seg borte. Jeg tar Neolic hvitløkskapsler hver dag og er ikke lenger plaget med at myggen liker meg. Sønnen min som ikke vil spise 'piller' får massevis av myggestikk.

Blått til lyst sagde ...

He, he - er opp i dalstroka er det ikke svedenes varmt, med ugresset gror som besatt likevel. Jeg har ingen mygg, men mengder av knott og klegg, og bytter så gjerne bort noen!
Nå ser det ikke ut til å være et eneste ugress i din hage - bildene var så vakre! Den lille gresstien kantet av blå skjønnheter, var aldeles nydelig. Jeg ble fristet til å prøve noe lignende, må visst vente enda en stund på at min fotballspillende sønn og hans venner gir fra seg plenen.... :-)
Takk for glimtene av din nydelige hage!

Linda sagde ...

Hyacinth er en herlig dame, og du har en herlig blogg:) Nok en ny deilig dansk haveblog:) Jeg er så glad i danmark, og på lørdag skal jeg ned en uke. Hver gang jeg graver i min have misunner jeg dere som har så masse jord... her er mye fjell og sten... Takker for besøk ho smeg, og gleder meg til å bli kjent med din blog:) Klem

sylvia sagde ...

hei vennen,
huff da,ikke moro med mygg,så nærme sjøen har vi ikke det,
men å herlig en hage,å så vakre blomster,elsker dine grønne stier,vakkert.
deilig med selskapligheter å da,en trenger det,kos deg masse,
ja her blir det fart os spenning i helga,klart disse båtene gir lyd fra seg,men det varer jo toppen 1,5 time så vi holder ut,
ønsker deg en god natt,
natta klem fra sylvia

Birgitte sagde ...

Hej Lisbeth,
Du har ganske ret- det er da dejligt at der er familie og venner der har lyst til at se en. :-)
God fornøjelse.
God weekend
Knus Birgitte

Camilla sagde ...

Nydelige bilder!

Sussi / Sussinghurst sagde ...

mmmmm, billedet med skovjordbær fik tænderne til at løbe i vand.

Lea sagde ...

Lige min stil. Dejlig have du har.

ANETTESHUS.COM sagde ...

Hei, Lisbeth!! Så deilige og sommerlige bilder! Nydelig! Ha en fortsatt riktig GOD SOMMER!

Klem klem
Anette:)

Elin | Draumesidene sagde ...

Vakre bilder du viser! Håper pc`en blir frisk igjen, og at du finner en sval plass i skyggen!

God sommarklem frå Elin :)

mary pernula sagde ...

Wonderful blog, thanks for sharing all your lovely things. The plants are beautiful. XO MARY

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails