onsdag den 23. november 2011

Tanker fra sengekanten..;-)


Så ramte influensaen også mig..:-(
1 uge i sengen med feber og ondt i hele kroppen. I dag er det første dag som jeg er rigtig oppe og sikke nogen rystende ben man får af at ligge så meget.;-)
Men når feberen letter så kan man jo ligge og ordne verdensituationen med sig selv...eller med mine trofaste sengekammerater, kattene og den mindste hund.
Det er jo godt nok, de synes at alt jeg siger er fjong!

 


Nu er camilleteen og honningen gemt langt væk...frem kom den varme kakao, dog uden fløden..:-)
Nøj hvor smagte det godt og en lun bolle fulgte med. Noget af en forandring efter dage uden mad eller kun lidt frugt yoghurt. Når man sådan lå der og tænkte så fik jeg lige ordnet resten af julegaverne i hovedet. De fleste er bestilt på nettet og er på vej. I år har hele familien bestemt at der er prisloft på og de eneste der skal forkæles er de 2 små Josephine og Oliver, mine oldebørn.



Så var det jo at jeg tænkte på jul og at det er 1. advent på søndag...og så blev jeg stresset!
Selv om det kun er os 3, min yngste datter, svigersøn og mig selv som det har været andre år, så er der en stor forskel. I år skal vi nemlig holde jul oppe hos mig her på 1. sal, da køkkenet/allrummet nedenunder ikke bliver færdig til den tid. Så skal der jo lige julepyntes lidt ekstra plus at alle dyrene  som nu tæller 5 hunde og 2 katte også skal være i samme stue.
Så vi bliver rigtig mange rundt om bordet...:-)

 



Advents dekorationen bliver lavet i denne dejlige metal beholder som jeg har fundet på et loppemarked for et par år siden. Forhåbentlig bliver jeg færdig med den til på søndag, resten af pynten skal nok komme op før vi når juleaften..:-)

Tænk at det snart er jul!!!

Fortsat rigtig god uge der ude til alle jer der også er igang med juleforberedelser.

Hej fra Lisbeth

8 kommentarer:

Eva sagde ...

Det var da dejligt, at du er oven senge igen.
Mon ikke du får pyntet fint op og når det hele...., - jeg tror det :)

sylvia sagde ...

hei.
så godt å høre at det går fremover med deg nå, influlensa er vondt,
ja tenk det er snart jul, en koselig tid, jeg har ikke pyntet så mye, fått laget en dekorasjon med advent lys og hyacinter, advent tiden i år blir jo ekstra lang, her er fortsatt snøfritt, noe jeg er storfornøyd med,
deilig å slippe kulda å glatte veier,
da vil jeg ønske deg fortsatt masse god bedring,
klem fra
sylvia

RoseSommer sagde ...

Stakkars deg, håper du blir frisk snart. Håper du orker å lese litt blogger idag, iallefall. Kanskje du kommer enda mer i julestemning da, vet du.

Blått til lyst sagde ...

Riktig god bedring til deg!
Influensa er slett ingen spøk, godt du har både to- og firbente til å ta vare på deg.
Veldig koselige bilder du viser, og jeg regner med de speiler litt av varmen (ja, ikke febervarmen, da *S*) og overskuddet du har.
Adventsdekorasjonen blir sikker superflott i metall-beholderen - skjønn farge!
En riktig god adventsstart til deg - klem fra Liv

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Hej Lisbeth.

Det har da været en drøj omgang.
Håber du er helt frisk igen.
Ja! man kan jo lige så godt ligge og tænke på alt det man drømmer om, når man ikke kan så meget andet...
Glæder mig til at se når det står klar.

Dejlige jule billeder.

Skal igang med at pynte lidt op idag...
Det er lidt svært at komme igang.

Ha´en dejlig dag.

Knus Susi

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Hvor er det godt at det går den rigtige vej for dig igen, selvom det lyder hyggeligt med alle de fodvarmere i sengen - det er heller ikke dårligt at de samtidig er gode til at lytte når du ordner verdenssituationen:)
Din metalholder til adventsdekorationen er simpelthen så skøn og jeg er sikker på at dekorationen også bliver flot.
Din beskrivelse af varm kakao og lun bolle lyder bare så lækker at tænderne løber i vand, men her til aften tager jeg mig en kop lakridsrodsthe i stedet.
Forsat god bedring fra Lisbeth i Bagsværd

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Godt at du er ovenpå igen, men hvis det er dit soveværelse der er på billedet, så er det et smukt sted at opholde sig, i det mindst. Jeg ligger på sofanen i dag, har reddet mig et halsonde, der bla. gør, at jeg har mistet stemmen, men jeg har nu alligevel heller ikke haft nogen at snakke med i dagens løb :-)

Elin | Draumesidene sagde ...

Kjære du! God bedring! Eg har også eit snev av influensa, men har det OK. Har ikkje halde senga. Men hatt kroppsverk, og no tett hovud og sikkert med påfølgende hoste. Merkeleg at det er desember igjen? Synes ikkje det er lenge sidan sist jul? Håper du blir fort bra, og at du kjem i mål med pynting og ordning før 24. Det blir forresten jul uansett ;)

God klem,
Elin!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails