onsdag den 1. juni 2011

Tårnhuset...:-)


Før vi flyttede til Jylland boede vi i Gentofte, tæt ved Gentofte Sø.
Ved søen og i mosen luftet vi vores hunde og gik mange ture rundt i kvarteret.
På en af sidevejene til vores vej lå dette spændende hus med eget tårn.



Vi boede selv i en stor hvid Gentofte villa, men den var mere en "kasse" synes vi.
Så vi lagde tit vejen  om for at se på Tårnhuset som vi kaldte det.



Stor var min begejstring da jeg i Berlingske faldt over denne artikel med billeder af drømmehuset..:)
For nu var der også mulighed for at se huset indvendig.
Min datter og jeg var jo lidt spændt på hvordan husets beboere havde indrettet sig .



Hele tårnet gemmer husets trappeopgang....Wow...:-)



Og jeg blev ikke skuffet. Et smukt , varmt og personligt hjem.



Bænken til højre er en drageudskåret bænk fra Indonesien.
Læg mærke til det gamle gulv af rustrøde og hvide fliser.




Køkkenet er et Ikea køkken  hvor  lågerne  er blevet behandlede med tre lag af forskellige laserende malinger for at få et råt og patineret look.






Ja mon ikke dette er 2 af husets vigtigste beboere.
Lidt kongelig har man da lov at være...mon ikke det er hvad vovsen tænker..:o)

Rigtig god lang weekend til jer alle.

Hej fra Lisbeth



Foto.Stuart McIntyre



8 kommentarer:

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sagde ...

Wow, så flott hus!! Nydelige bilder!!
Javisst er det flott hos dere der nede i Danmark:))

Sussi / Sussinghurst sagde ...

jo, det er virkelig indrettet meget skønt - jeg synes at hunden passer fint, den ser meget fornem ud - men årvågen, den er nok ikke sådan at spøge med :-)

Rejen sagde ...

det er også flot indvendigt..meget imponerende..;-D God weekend..

bloggernefa sagde ...

Jeg er helt skør med sådanne huse, som måske ikke er så store, men som rummer det der eventyrlige element. I dette tilfælde tårnet. Allerede da jeg så første billede tænkte jeg på Rapunzel og eventyr. Og husets indretning er dødcharmerende - jeg er så glad for at du kommenterede på fliserne, De har da BARE en charmerende patina.
Bare det var MIT hus! ;)

knus fra Eva
med ønsket om en dejlig weekend
og Kristi Himmelfart

Du er MEGET velkommen på min blog:
evigglade.blogspot.com
hvis du får tid.

Jeg har læst din blog siden juleferien. Tak for alle de dejlige artikler. Også tak til din datter som tager billeder. De er stærk påskønnet skal du vide.

Frøken Anker sagde ...

Hvor er det et fantastisk hus. Det er utroligt smukt og specielt. Tak fordi du viser os billederne.
Tak for din søde hilsen. Du har nok desværre ret med de små butikker, for mange lukker. Men der er også mange der tænker - jeg prøver sq! Og efter et år lukker de. Andre får måske noget hjælp ved siden af, og har det bare som en hobbybutik. Dem har jeg set nogle stykker af.

Tak for din interesse for min give away :-)

Hav en hyggelig ''flyv'dag''

Marianne sagde ...

Fantastisk flot hus med indretning der er en sand glæde for øjet og en varme der tiltrækker alle.

bloggernefa sagde ...

Hej Lisbeth
Tak for besøget og dine fine ord. De varmer.
Det er altid godt at "tale" med nogle der forstår hvad det betyder at flytte fra sin have, som man jo elsker.
Knus
Eva
evigglade.blogspot.com

Diana`s sagde ...

hold da op for et hus..spændende..er nu også lidt imponeret af drage bænken,,tænk det arbejde der ligger i den..tak for kikket..Diana

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails